23948sdkhjf

BoConcept ser positivt på hjemmemarked

Det danske marked er kun overgået af det japanske, og butikken i Hillerød kan fremvise den største salgsfremgang af alle i kæden.
BoConcept nedjusterede tidligere på måneden forventningerne til det årsregnskab, der offentliggøres den 26. juni. Resultatgraden er nedjusteret fra 3,5 til 2,0 procent ud af en forventet omsætning på 1.025 mio. kr.

Det er specielt Frankrig, der er årsag til, at møbelkoncernen ikke kan levere den forventede omsætning og indtjening. På det danske marked er stemningen anderledes positiv, og de otte danske butikker kan aktuelt fremvise indekstal, som kun overgås af kollegaerne i Japan.

BoConcept har netop holdt sin årlige interne messe for kædens franchisetagere og butiksansatte fra hele verden. Næsten 600 personer var samlet til præsentation af den kommende 2014 kollektion, planlægning af showrooms og meget mere. Messen bød også på en Award Night, hvor der blev uddelt forskellige priser til de bedst performende butikker.

En af priserne, Best Same Store Sale, som er prisen for det bedste salgsfremgang i det forgangne år, gik til BoConcept Hillerød, som dermed understreger den positive salgsudvikling i netop de danske butikker.

- Vi er selvfølgelig alle meget stolte af, at en af vores danske butikker har opnået det bedste Same Store Sale index på verdensplan, men vi er mindst lige så glade for, at BoConcept i Danmark trods krisen har bidt sig fast som et attraktivt design brand, siger Steen Hedegaard Sidelmann, direktør for BoConcept Danmark.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11